tirsdag 28. april 2015

Fjodor i fritt fall av Pål H. Christiansen


Denne boka har vært leseleksa mi på skolen. Jeg likte den ikke så godt så mamma hjalp meg å lese de siste sidene. Boka handler om en gutt som heter Palle, mammaen og pappaen hans og en fisk som heter Fjodor. Pappaen til Palle jobber med å reparere fisker - mammaen til Palle liker ikke det noe særlig godt fordi pappa må jobbe hver ferie. I denne boka skal de på ferie igjen, og pappa har lovet å ikke jobbe. Likevel følger Fjodor etter dem på flyet og mens de er på ferie. Han mister flere av finnene sine på turen slik at pappen til Palle må reparere han igjen.

Selv om jeg ikke likte boka så godt skjer det morsomme ting. Jeg visste ikke at en torsk kunne like is. Det var også morsomt når moren hoppet ut av flyet og en måke sier "hæ?" til henne. Jeg syntes boka var ganske kjedelig og litt rar.

Hilsen Lille Persille (7 år)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar