mandag 6. april 2015

Dataspill av Maren Agdestein, Bår Stenvik og Rune Markhus

 
 
Dette er en faktabok om dataspill, men ikke en vanlig faktabok. Den er også en fortelling. Hovedpersonen i fortellingen heter Kim og katten hans heter Ludo. På begynnelsen ser vi at han skal skrive en skoleoppgave om dataspill. Da setter han seg bare ned for å spille. Etter hvert finner han en kode på halsbåndet på Ludo som gjør at han kommer seg inn i hele spillhistorien. Han lærer om det første dataspillet, "Tennis for two", som egentlig ikke skulle være et dataspill. Han lærer også om spill som heter Death Race, Adventure, Mud, Space Invaders, Pac-man og mange flere. Han kommer opp i mange farer og får oppgaver å løse. Han lærer om flere spillkonsoller som Gameboy og Nintendo DS, Nintendo Wii og Sony Playstation.

Boka var veldig kul. Jeg liker vedig godt dataspill og å spille så jeg ble veldig glad da jeg fant denne på skolebiblioteket. Jeg synes det er gøy å vite mer om spillhistorie og fant ut masse jeg ikke visste fra før. Det var ekstra kult at det var en fortelling i boka, det gjør at jeg ikke hoppet over sider som ikke virket spennende. Jeg måtte lese gjennom hver side for å få med meg handlingen. Spillhistorien går etter rekkefølgen etter når spillene kom. På de bakerste sidene kan man se en oversikt over noen dataspill og konsoller fra 1957 til 2008. Boka passer perfekt til mine interesser!

Terningkast: 6++

Hilsen Paprika (9 år)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar