torsdag 2. april 2015

Et monster på kino av Mats Wänblad og Pelle Forshed



Denne boka er i samme serie som to andre bøker jeg har lest. De heter Et monster overnatter og Monsterkarneval. Denne boka handler om at Ebba har lyst å dra på kino men Boris har ikke penger. Da får Ebba en ide. Hun roper at pappa skal komme og gi henne penger. De går på kino. Boris har et kjæledyr som ikke får være med. Jeg tror det er en hund. Ebba kjøper masse godteri og spør om Boris også skal kjøpe, men Boris har jo ikke penger. Ebba deler med Boris. Filmen er en skrekkfilm som heter Natten med blod. Den handler om en gutt som spiser pølse også kommer det en varulv. Vi ser at varulven gaper opp rett over hodet til gutten som spiser pølse. Alle i salen blir redde unntatt en og det er Boris. Han er jo et monster selv og derfor liker han varulver og ting som er skummelt. Midt i filmen kommer hunden til Boris og ødelegger kinolerretet. Alle tror det er varulven som kommer.

Varulv er en kjempefarlig ulv som kan spise mennesker. Varulven ville ikke ha pølse, den ville ha gutten. Jeg tror på varulver. Egentlig er jeg ikke så veldig sikker. Pappa sier at varulver ikke finnes. Jeg liker denne serien veldig, veldig godt. Boka får terningkast 6.

Hilsen Lille Persille (snart 7 år)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar