torsdag 21. august 2014

Svein og Rotta gjennom solsystemet av Marit Nicolaisen.



Dette er enda en bok som handler om Svein og rotta. Før har jeg lest om Svein og rotta som går for gull og blogget om den. Jeg har også lest Svein og rotta i syden i sommer, men den har jeg ikke skrevet om i bloggen. Det er en kjempebra serie.

Historien denne gangen begynner med at de har fått i lekse å lage solsystemet på en eller annen måte. Silje, Ida, Svein og Dan lager kuler oppå pinner og stikker dem nedi jorda ute. Dan og Svein tok med rottene James Bond og Halvorsen til sletta hvor de satte opp solsystemet. Etterhvert begynte Dan å snakke om romvesener og mente at det var et perfekt sted for UFOer å lande der de hadde satt opp solsystemet. De snakker om at romvesener kan ta over kropper og at de vil dra til gamlehjemmet. Svein sier at bestemoren hans bor på gamlehjemmet. De drar til gamlehjemmet og besøker bestemoren. Når de kommer tilbake er det mange hull i jorda. De tror det er romvesener som har gravd der men egentlig er det mange jordrotter. . Denne boken handler ikke om at de faktisk drar ut i universet, det er bare mye snakk om det og romvesener.

Jeg syntes det var mye morsomt som skjedde i denne boka. Jeg vil ikke fortelle om alt det morsomme for da blir det ikke noe gøy å lese boka. Veldig bra, morsom, spennende og enda en gang morsom bok. Jeg håper i allefall ikke det finnes romvesener.

Terningkast: 6

Hilsen Paprika (9 år)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar