mandag 18. august 2014

Pitbull-Terje går amok av Endre Lund Eriksen



Denne boka handler om en gutt som heter Jim. Han har to venner som heter Kurt og Roger. Kurt er den tøffeste i klassen til Jim. Det kommer en gutt på skolen som heter Terje. Han har en hund som er en pitbull, derfor kaller de han pitbull-Terje. Moren til Jim har angst og er veldig redd. Hun blir redd av lyder så derfor leker Jim i en bunkers. Etterhvert tar pitbull-Terje over bunkersen. Jim spør Kurt og Roger om de vil være med å hjelpe han og ta tilbake bunkersen. Det som skjer er at Kurt og Roger tar over bunkersen og har masse fester der. Dette har ikke Jim lyst å bli med på. Etterpå skjer det mye spennende men hvis jeg forteller det blir det ikke noe morsomt å lese boka.

Hvis du synes dette hørtes spennende ut kommer du til å like resten av boka. Jeg synes boka er morsom og fin. Jeg likte at den var lang. Jeg synes forfatteren er flink å fortelle om personene. Han gjør det slik at jeg ser kjempegodt for meg hva som skjer.

Terningkast: 6

Det er litt rart at jeg finner så mange bra bøker og gir mange terningkast 6. Jeg tror det kommer av at jeg liker mange forskjellige bøker - og at mamma og pappa er god til å finne bøker til meg. Denne boka leste jeg på ebok. Vi begynte å laste ned bøker på ipaden da jeg hadde med meg for lite lesestoff på ferie.

Hilsen Paprika (9 år)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar