onsdag 4. februar 2015

Helt Max i dyreparken av Mari Kjetun og Johan Egerkrans



Denne boka fikk jeg til jul. Jeg har lest den flere ganger. Den handler om en gutt som heter Max. Han er i dyrparken. Han liker best sjiraffen og de leker sammen. Max spør om sjiraffen kan bo hos dem. Mammaen sier at det ikke er plass i sofaen. Pappaen sier at han kan flytte ut til dyreparken og bytte plass med sjiraffen. Sånn blir det. Pappa liker seg i dyrparken. Han spiser masse gulerøtter og ser på en PC. Sjiraffen likte hjemme hos Max. Han satt i sofaen og så på TV og røyka pipe. Vennene til Max får også ha dyr fra dyreparken hjemme. Pappaene deres flytter også til dyreparken og bytter plass. Der sitter pappaene og spiller kort og mange barn ser på dem. De står på hendene og på hodet. Faren til Max står oppå til faren til Thea. Når Max skal sove så tar sjiraffen hele overkøya. Dessuten snorker han også. Han har beina litt utenfor senga og hodet og puta ved vinduet. Til slutt byttet pappaen og sjiraffen plass igjen. Det var Max enig i fordi han ikke fikk sove.

Jeg likte boka godt. Den var spennende første gang jeg leste den. Jeg synes det var litt rart at faren og sjiraffen skulle bytte plass. Jeg ville ikke byttet vekk min pappa med en sjiraff. Jeg liker pappaen min veldig godt. Boka får terningkast 6.

Hilsen Lille Persille (6 år).




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar