mandag 23. februar 2015

Ara på ferie av Torill Hansen og Vivian Zahl Olsen



Denne boka handler om Ara som skal på ferie til Pakistan. Hun skal besøke onkelen sin, og bestemor og bestefar. De er født der og det er foreldrene hennes også. De tar fly til Pakistan. Hun hoppet tau med fetterne sine, de snakket samme språk og det var urdu. Ara likte ikke maten i Pakistan. Mia var en som var i Norge og lurte på om Ara skulle flytte til Pakistan. Bestemoren og bestefaren til Ara ville at de skulle flytte dit. Det ville ikke Ara og foreldrene hennes. De dro til Norge igjen. Ara synes det er fint å ha to land.

Jeg har lest denne boka fordi det var leseleksa mi. Jeg valgte den ut sammen med læreren min. Den var superbra. Jeg går i klasse med en som har vært i Pakistan og jeg tror moren og faren hans også kommer derfra. Det er flere i klassen min som har to land. Jeg har ikke det, jeg er bare fra Norge.

Hilsen Lille Persille (6 år)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar