mandag 15. juni 2015

Helt Max fyrtårnflaks av Mari Kjetun og Johan Egerkrans



Dette er den tredje boken jeg leser om i denne serien. Den handler om en gutt som heter Max og i boken skal han på fest til flodhesten i dyreparken. Først skal han på fisketur med faren sin og sjiraffen. Sjiraffen er ikke kjæledyret hans da. Men så sier Max "pass!!" men faren hans ser ikke skjæret. De setter seg fast med båten ute på sjøen. De kunne ikke rope om hjelp fordi radioen og mikrofonen var ødelagt. Sjiraffen var veldig redd. De hadde bare en våtdrakt igjen og det betydde at sjiraffen måtte bruke den mens Max ble med han til et fyrtårn. De svømte dit. På veien så de noen seler også måtte de bare komme seg opp til fyrtårnet for å lyse et SOS-signal. Det var vanskelig å komme seg opp til fyrtårnet, men selene hjalp dem. De fikk hjelp og etterpå dro i de i bursdagen. Flodhesten likte ikke fiskebløtkake. Det tror ikke jeg heller at jeg ville gjort.

Boka var bra. Jeg liker dyr. et morsomste i boka var da de satte seg fast og så på fiskene. I dag har jeg pyntet muffins. De skal jeg ha med på ridning fordi jeg falt av hesten i forrige uke. Da må man ha med kake. Jeg gir boka terningkast 6.

Hilsen Lille Persille (7 år)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar