onsdag 6. mai 2015

Vi vinner av Helena Bross og Kadri Ilves



Denne boka handler om Aksel og Omar som skal være med på skolejoggen. Alle på hele skolen skal være med. De stiller seg opp i en rekke for å gå. Aksel sier at han og Omar skal være sammen siden de er bestevenner. Først begynner de som går i femte klasse, så de som i de som går i fjerde, så de som går i tredje også andre og til slutt første. Aksel og Omar går i første. Aksel faller også hjelper Omar han opp. Omar ser masse blåbær også plukker de blåbær. Etterpå kommer de på at de må dra. Så ser de en hund som de løper sammen med. Når de kommer til mål står læreren og venter på dem. Damen som eier hunden kommer løpende etter dem og takker for at de fant hunden hennes. Aksel og Omar forteller at de fant han på veien.

Jeg synes boka var bra. Den er veldig enkel fordi den har store bokstaver og lite tekst. Bare en linje på hver side før man må bla over. Noen sider har to linjer. Noen ganger pleier jeg å stoppe når jeg går til skolen. En gang gikk jeg til en skog. En annen gang plukket jeg blomster og gåsunger.

Hilsen Lille Persille (7 år)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar