mandag 2. mars 2015

Annabellas heksebok av Jana Frey



Boken handler om flere forskjellige hekser. De fleste er snille men den siste er litt slem. Heksene tryller ved å si hokus pokus og forskjellige tryllevers. I den første historien vil en liten heks som bor i en skog ha en bestevenn. Hun sa den skulle være stor som en kjempe og sterk som en okse og tøff som en ridder. Hun tryllet den frem - men den var ikke stor stor en kjempe. Den var liten og grønn. Historien jeg liker best heter det samme som boka, Annabellas heksebok. Den handler om at Annabella mister trylleboken sin. Hun skulle trylle frokost men så tryllet hun en ku på bordet i stedet. Det synes jeg var veldig morsomt. Etterpå skulle hun trylle tilbake kua, men i stedet tryllet hun seg selv bort til en gård. "Hva gjør du her" spurte bonden, og da tryllet Annabella seg bort og vekk. Da kom hun til en skole hvor læreren sa at det ikke finnes hekser. Så kom Annabella heks inn og da ville alle barna fange henne. Annabella lurte på hva hun skulle gjøre, også tryllet hun seg selv til der hekseboken var.

Denne boka var leksen min på skolen i forrige uke. Jeg valgte den ut på skolebiblioteket. Historiene var veldig morsomme. Det var fint at det var mange små historier. Jeg har lest dem både inni meg og høyt for mamma.

Hilsen Lille Persille (6 år)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar