tirsdag 10. mars 2015

Rampete Robin skaper spetakkel av Francesca Simon



Rampete Robin er en veldig rampete gutt som har en lillebror som aldri gjør noe galt. Unntatt i en historie der han prøver å være rampete. Da tror moren og faren hans at det likevel er Robin. Det var i en annen bok. De tjukkeste bøkene har ti historier og de vanlige bøkene har fire. Det er alltid forskjellige historier. Det finnes også en vitsebok som heter Rampete Robins vitsebok.

Denne boka har ti historier. Den jeg synes er morsomst heter Rampete Robins grusomme helg. Der skal han overnatte hos fetteren sin. Fetteren heter Overlegne Ove og kameraten hans heter Sjefete Sjur. Ove og Sjur prøver å få Robin trøbbel fordi Robin har fått Sjur og Ove i trøbbel en gang før. De får han til å hoppe ned fra køyesenga og ned på en annen seng. Da knuses den og blir ødelagt. Moren til Ove og moren til Robin kommer inn og sier at Robin ikke får gå i et bursdagsselskap. Neste dag skriver Robin en lure-invitasjon til Ove og Sjur der det står at de skal ha med seg yndlingskosebamsen sin og ta å seg yndlingspysjamas og yndlingstøfler. Når Ove og Sjur kommer til bursdagsselskapet ler alle sammen av dem.

Jeg synes boka er veldig morsom. Det skjer alltid noe gøy og jeg synes hele serien er helt perfekt. Den er lett å lese og jeg leser den ut fort, men jeg liker den likevel. Den passer kanskje i kategorien for de som er åtte år også.

Karakter: 6+

Hilsen Paprika (9 år)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar