mandag 23. mars 2015

Judy Moody av Megan McDonald



Først leste jeg tre bøker om lillebroren til Judy Moody som heter Stink. Da jeg ble ferdig med den serien prøvde jeg meg på en Judy Moody bok og syntes den var veldig morsom. Noen av jentene i klassen min leser også denne serien.

Bøkene handler om en jente som heter Judy. Hun gjør mye rart og er veldig oppfinnsom. I en bok prøver hun å redde verden med at alle skal samle inn mange flasker på skolen. Etter noen dager skal de telle opp hvor mange flasker de har samlet og se hvor mange trær de kan plante. Det er en fortelling med flere kapitler i hver bok. Judy Moody har to venner som heter Frank og Rocky. Hun har også en klassekamerat som heter Jessica. De har en klubb som heter Tissepaddeklubben. Den har en maskot som heter Paddeliten. Et til medlem i klubben er lillebroren til Judy, han som heter Stink. Judy har også en katt som hun kaller mus.

Jeg liker best boken som heter Judy Moody blir student. Da var hun dårlig i matte og skulle på universitetet tre dager i uken for å lære matte der. Etter hvert ble hun kjempegod. På en prøve forsøkte de andre i klassen å gjøre det kjempedårlig bare for at de også skulle få gå på universitetet. Det virket og de fikk også dra dit.

Disse bøkene minner meg bittelitt om bøkene om Rampete Robin. Begge har en plagsom lillebror og begge finner på morsomme ting. De tingene Judy Moody finner på er ikke rampete.

Hilsen Paprika (9 år)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar