søndag 15. mai 2016

Regnbueøya bok 3,4,5,6 og 7 av Daisy Meadows





 
 
 
Nå har jeg lest de fem neste bøkene i serien om Regnbueøya. De to første kan du lese om her. Jeg trodde det bare var sju bøker i serien fordi det er sju farger i regnbuen - men vi har funnet enda flere på biblioteket. De skal jeg låne snart. Rekkefølgen på de sju første bøkene er sånn;
 
1) Den røde alven Rubina
2) Den oransje alven Flamme
3) Den gule alven Smørblomst
4) Den grønne alven Jade
5) Den blå alven Safira
6) Den indigoblå alven Iris
7) Den fiolette alven Fiola
 
Alle bøkene foregår på Regnbueøya der Rakel og Kirsten er på ferie. De har funnet to alver fra før og nå skal jeg fortelle om de fem andre. Den gule alven Smørblomst var fanget i en bikube og koste med en bie. Den grønne Jade var fanget i et tre som hadde frosset fast av gnomene til Frank Frost. Han er den som forhekset alle Regnbuealvene slik at de fløy hver for seg. Den blå alven Safira var fanget i en boble. Så kom gnomene og Rakel og Kirsten. Vannet boblen ble frosset fast men de sprakk boblen og hun kom seg løs. Rakel kastet en stein slik at den sprakk og da forsvant gnomene. Den indigoblå alven Iris var fanget i en bok. Det var en historie om Nøtteknekkeren. Rakel og Kirsten måtte gå inn i boka for å redde henne. Da kom de til godteriland der de møtte to alver som ikke hadde vinger. De viste veien til en gate og der fant de Iris ved en fontene med vann som var indigoblått. Den fiolette alven Fiola var stengt inne i en karusell. For å få henne ut måtte de male henne ut. I slutten av den boka krympet Frank Frost da alvene var samlet og tenkte hva som ville skjedd hvis det ikke fantes snø.
 
Serien er veldig spennende og jeg likte å lese alle de sju første. Jeg gleder meg til å lese de andre bøkene. Bøkene passer for gutter og jenter som liker å lese om glitter, regnbuer, alver og magi.
 
Hilsen Lille Persille (8 år)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar