torsdag 31. mars 2016

Den hvite hjorten av Peter Gotthardt

Denne boka lånte jeg på skolebiblioteket i dag. Jeg har allerede lest den ut. Det er bok nummer seks i en serie som heter Alvedronningens riddere.

Boka handler om en hvit hjort og eventyret starter når den hvite hjorten tar en honningkake fra en som heter Hagtorn. Hagtorn og en gutt som heter Hassel følger etter hjorten med hestene sine. I mens forteller Hagtorn om sin gamle søster som forsvant om våren da de var barn. Søsteren het Lilje. Nå er de voksne. I boka er det også en dronning som heter Rose. Hun så at hjorten hadde et smykke. På slutten finner Hagtorn ut at hjorten er søsteren hans. Han må drepe en heks som hadde forhekset henne og da ble hun seg selv igjen.

Jeg synes boka var veldig spennende fordi de også møtte noen troll. Jeg liker litt magi. Jeg håper skolebiblioteket har flere i den seien. Jeg gir den terningkast 6.

Hilsen Lille Persille (snart 8 år)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar